Zaterdag - Reisverslag uit Nyabwitagi, Tanzania van Sara - WaarBenJij.nu Zaterdag - Reisverslag uit Nyabwitagi, Tanzania van Sara - WaarBenJij.nu

Zaterdag

Blijf op de hoogte en volg Sara

02 Augustus 2015 | Tanzania, Nyabwitagi

Zaterdag

Zo vandaag om half 7 opgestaan om na een warme douche na 10 dagen weer eens mijn haar te föhnen en te stijlen. Dit heeft in Kenia helemaal geen zin vanwege de luchtvochtigheid maar hier in het binnenland is dat een stuk minder dus ik ga vandaag weer eens mijn best doen. Om half 8 ontbijt met een lekker eitje en toast en een uurtje later vertrekken we richting de serengetti. Ook vandaag zitten we weer lang in de auto, minimaal 5 uur voordat we bij de serengetti zijn en dan nog een game drive. Al na een uur komen we aan bij de ingang van het park van de Ngorogoro crater. Dit is een krater van bijna 20 km doorsnede waarin allerlei dieren leven die wij ook gaan bekijken maar pas over drie dagen! Nu rijden we alleen maar boven over de rand heen. Het duurt weer een tijd voor alle entree is afgehandeld en we door mogen rijden. Ook hier staan echt tientallen jeeps en busjes met toeristen te wachten, het is alleen ontzettend mistig dus ik stap niet uit met mijn net gestijlde haar. Door de mist kunnen we helaas ook niet de krater in kijken en zien we dus nog niet wat we over drie dagen kunnen verwachten. Na een klein uurtje trekt de mist weg en komen we in het park rond de krater. In dit park wonen heel veel Masai indianen. Die leefde eerst op de serengetti tot dit in 1952 een beschermd park werd toen moeste ze naar het Ngorogoro gebied. Veel van die Masai staan langs de weg in hun traditionele klederdracht en vaak ook met geverfde gezichten, ze hopen dat de toeristen stoppen en met ze op de foto gaan waar ze dan weer een beetje geld voor willen hebben. Er rijden ook zo achterlijk veel toeristen hier rond dat is echt niet normaal meer. Wel goed voor het land en dit gebied natuurlijk. In het beschermde natuurgebied waar we nu rijden zien we heel veel giraffen, maar dan ook echt heel veel. Zelfs wat grotere groepen bij elkaar. Sowieso de uitzichten zijn hier zo ontzettend mooi met bergen en dan steeds weer zo'n Masai dorpje ergens. We rijden weer veel maar nu is het ook echt leuk en mooi om te zien allemaal! Ik val nu echt niet in slaap! Na een paar uren komen we bij de ingang van de serengetti. Ik ben blij dat nu de Masai er niet meer staan die steeds maar aan je vragen picture picture. Zeker als het kinderen zijn word ik daar toch wat ongemakkelijk van. Ook hier moeten we bij de ingang lang wachten ivm entree betalen maar het is inmiddels ook al 13 uur dus we eten hier ook onze lunch die ze vanochtend netjes hebben ingepakt voor ons. Dit doen we niet alleen want er zitten tientallen andere toeristen ook te eten en te wachten tot ze naar binnen mogen. Na een uur mogen we naar binnen en begint de echte game drive weer (ook al hebben we vandaag ook super veel gezien langs de 'gewone' weg). Onze gids brengt ons eerst naar een hippolake waar een aantal nijlpaarden lekker in de modder liggen te niksen. Ik denk trouwens dat we onderweg wel duizenden antilopen en gazellen hebben gezien. De nijlpaarden zijn leuk maar we zien een stuk verder op allemaal jeeps (ook bijzonder trouwens, het zijn alleen maar Toyota's) naar een boom kijken, en waar meerdere jeeps zijn, daar wil ik ook zijn! Eigenlijk helemaal niet trouwens want het is echt niet leuk want iedereen wil het beste plekje hebben en de chauffeurs doen hun best dus iedereen rijdt elkaar klem enzo. Maar goed, we gaan naar die jeeps en ze kijken allemaal in een boom. Ik zie echt niet wat er in de boom is zelfs niet met een verrekijker maar langzaam schuiven we steeds een auto door en zie ik ook dat er helemaal boven in de boom een luipaard ligt! Wow dat is bijzonder! Die heb ik sowieso nog nooit gezien maar die zie je ook echt niet vaak hoor! Je moet wel goed kijken in de boom en een goede foto ervan maken lukt eigenlijk ook niet, maar ik heb hem wel gezien!

Als we door rijden spot Els twee uilen in een boom. Maar dat ook twee echt grote uilen! Onze gids vertelt dat uilen in Tanzania in verband worden gebracht met hekserij. Volgens hem komt dat omdat ze hun hoofd helemaal om kunnen draaien maar volgens mij komt dat gewoon door Harry Potter. Na de uilen zien we weer een aantal jeeps bij elkaar staan dus wij ook weer die kant op. Er staan wel meer dan 20 jeeps te kijken naar een groep leeuwen! Het grootste vrouwtje heeft een halsband om, dat is wel een beetje vreemd want die kan je dan gewoon vinden met gps. Maar toch een groep leeuwen is een heel bijzonder gezicht. Eerst staan we er nog vrij ver vandaan maar we schuiven steeds een stukje op. Er liggen in totaal 8 leeuwen waarvan een aantal vlak langs de weg. Els en Maarten hebben een goeie camera dus die kunnen we goed inzoomen maar ik maak foto's met mijn telefoon en het lukt mij niet om foto's te maken van de leeuwen zonder dat er een klein stukje jeep op staat.

Ik denk dat we wel een half uur bij de leeuwen hebben gestaan voor we ze echt van dichtbij hebben gezien. We rijden weer door langs diverse dieren. We zien olifanten, nijlpaarden en jakhalzen die liggen te eten aan een karkas van een gnoe. De dag is inmiddels al bijna om dus we rijden door het park richting het hotel. Dit hotel ligt tegen een grote rots aan en is echt prachtig! Super de luxe en alle kamers kijken uit op de serengetti. Het is er wel wat fris en winderig maar dan kunnen we wel lekker slapen! Het restaurant is ook echt heel mooi en het eten is heel uitgebreid en lekker. We eten veel te veel en de rest van de groep drinkt ook aardig wat wijn. Ik niet, ik hoef niet zo nodig te drinken want ik vind het allemaal al vermoeiend genoeg. Dus ik zit lekker aan de Fanta! Tegen 10 uur verlaten we het restaurant (waar nog 5 andere tafels zitten maar er staan er wel 30) en gaan we naar de kamer. Helaas is de douche lauw maar daarna kruip ik heerlijk onder mijn dekbedje! Morgen om half 8 ontbijten, mooie tijd.

  • 06 Augustus 2015 - 20:51

    Rob Michel:

    Hallo Sara,

    Ik ben blij dat je weer wat aan je haar heb kunnen doen, want als je naar school komt op de fiets ben je ook altijd met je haar bezig.
    Ik hoop dat je heel veen foto's gemaakt van de dieren die je tegen komt tijdens de safari

    Doe iedereen de groeten,

    Rob

  • 07 Augustus 2015 - 08:21

    Jojan:

    Echt gave foto's weer.
    Onwijs zo'n Safari!!

    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Nyabwitagi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

18 Augustus 2015

Laatste verslag

16 Augustus 2015

Donderdag en vrijdag

14 Augustus 2015

Nairobi

13 Augustus 2015

Mwangaza

12 Augustus 2015

Lunar park
Sara

Mijn verslagen voor Kenia 2015 komen hier!

Actief sinds 21 Juli 2015
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 5559

Voorgaande reizen:

21 Juli 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: