Zondag - Reisverslag uit Nyabwitagi, Tanzania van Sara - WaarBenJij.nu Zondag - Reisverslag uit Nyabwitagi, Tanzania van Sara - WaarBenJij.nu

Zondag

Blijf op de hoogte en volg Sara

03 Augustus 2015 | Tanzania, Nyabwitagi

Zondag

Wat een koude nacht! Maar daardoor wel heerlijk geslapen. Na een overvloedig ontbijt (echt zo lekker allemaal hier in dit super de luxe hotel) gaan we weer op pad. We blijven twee nachten in dit hotel dus dan is het helemaal boffen dat het zo goed is. Ik was er ook wel aan toe, even niet gelijk weer die tas inpakken en naar de volgende plek. Je zit echt bijna de hele dag in de auto, dan eet je daarna veel te veel wat je dus helemaal niet verbrand... Pfff zwaar leven zo'n safari! ;-)

We zijn nog geen half uur onderweg en plotseling stopt onze gids (die trouwens echt heel goed is, hij rijdt netjes en spot echt veel dieren) hij vraagt om een verrekijker en wij kijken ook allemaal dezelfde kant op maar zien niks. There's a cheetah. En ja hoor, in het hoge gras wel een eind van ons vandaan zit een jachtluipaard. Was een prachtig beest is dat toch ook al is het van zo'n afstand. Ik kan met mijn telefoon alleen naar een foto maken door een verrekijker maar daar heb ik Maarten voor meegenomen, die maakt de mooie foto's!

De rest van de ochtend zien we geen bijzondere dieren meer maar wel honderden zebra's die niet de moeite hadden genomen om door te migreren naar Kenia maar hier in t noorden van de serengetti zijn blijven hangen. We zien zoveel zebra's dat we het maar zebra-zondag noemen. Ook zien we weer heel veel gazelles, antilopen en andere herten. Buffels, gnoes rennend over de vlakte (helaas niet de grote migratie maar toch), giraffen, struisvogels en pumba's met kleintjes. Die laatste rennen alleen heel hard weg steeds dus zijn lastig om op de foto te zetten. Rond 12 uur zijn we terug bij het hotel voor de lunch die (omdat we de enige zijn) niet in buffet vorm is maar we krijgen allemaal soep, salade, hoofdgerecht en een toetje. We komen in ieder geval niet om van de honger. Na de lunch is het even tijd om te relaxen. Ik ga even op bed liggen want het lijkt of ik verkouden aan het worden ben. Ik hoop t niet maar vrees het ergste. Om 15 uur is het tijd voor de middag game drive. Carel besluit om niet mee te gaan omdat hij wil slapen. We zien tijdens de rit veel dezelfde dieren als in de ochtend maar nu ook meerdere olifanten. Net als ik rond 17 uur denk nou dit wordt een middag zonder hoogtepunten rijdt onze gids ons langs een rots en ik zie als eerste de leeuwen die erop liggen. Ik schreeuw echt stop stop stop maar ik denk dat de gids ze al voor mij had gezien. Er liggen 5 leeuwen op een grote rots en het mannetje ligt in het gras. We kunnen heel dichtbij komen en ze liggen er zo lief (en lui) bij. Het zijn echt net katten dus je zou ze zo willen knuffelen. We kunnen volop foto's maken en genieten van deze mooie dieren want er zijn verder ook geen jeeps in de buurt, na een paar minuten komt er nog 1 aanrijden met Duitsers maar daar blijft het ook bij. Ik denk dat we wel een half uur hebben staan genieten van deze mooie dieren. Ze doen verder niet zoveel, ze slapen, vinden het wel best dat je komt kijken en tillen af en toe hun kop op. We kunnen het bijna niet geloven dat onze gids het steeds voor elkaar krijgt om bij elke game drive die we doen een hoogtepunt te hebben die je niet verwacht. Van de big five hoeven we alleen nog de neushoorn en ik zou ook nog graag de hyena's zien. Maar verder hebben we alles gezien!

We rijden terug en genieten weer van t avond eten. Ik mag maar 1 keer langs het buffet van mijzelf want al dat eten is echt te gek. Nou ja ik mag dan ook nog 1 keer voor het toetje! In dit hotel hebben onze telefoons helemaal geen bereik. Eigenlijk de hele serengetti niet dus we zijn nu inmiddels al een paar dagen afgesloten van de buitenwereld. Dit hotel heeft wel wifi maar dat kost 5 usd (of euro's mag ook) voor een uurtje. We zitten al sinds onze aankomst te twijfelen omdat je dat ook echt in de buurt van de receptie moet gaat zitten. Maar we besluiten om het vanavond toch maar te doen. Fijn om even contact te hebben met thuis, mijn verhalen online te zijn en al jullie lieve en leuke reacties te lezen. Dat doet me echt super goed!

Morgen 7 uur ontbijten en dan richting de Ngorogoro crater waar ook neushoorns zijn, ik ben benieuwd!

  • 03 Augustus 2015 - 13:27

    Cristine:

    Gaaf joh al die wilde dieren. Babs is blij dat je Mufasa en Simba hebt gespot! Nu Shenzi, Banzai en Ed nog ( de hyena's)!
    Fijn dat het hotel zo goed is en hebben ze pancakes voor het ontbijt ;-)
    Geniet en ik hoop dat je de neushoorn ook snel ziet!
    X

  • 03 Augustus 2015 - 18:19

    Kees:

    Mooie verhalen en leuke foto door de verrekijker!
    Veel plezier Emi en Kees

  • 04 Augustus 2015 - 08:47

    Elly Kempen :

    Hallo Sara en Maarten,

    We genieten erg van jouw prachtige verhalen en boeiende reisverslagen.
    Het is daar volop genieten van de kinderen en de geweldige natuur.
    Ben benieuwd of jullie die neushoorn nog gaan zien,desnoods alleen zijn dikke billen boven het struikgewas uit.
    We wensen jullie nog veel moois en kijken uit naar de volgende belevenissen.
    Liefs,Jos en Elly Kempen

  • 07 Augustus 2015 - 08:25

    Jojan:

    Gaaf die leeuwen!!

    nu idd nog die anderen en dan ben je compleet.
    Maar een klein beetje jaloers hoor ;p

    geniet er van!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Nyabwitagi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

18 Augustus 2015

Laatste verslag

16 Augustus 2015

Donderdag en vrijdag

14 Augustus 2015

Nairobi

13 Augustus 2015

Mwangaza

12 Augustus 2015

Lunar park
Sara

Mijn verslagen voor Kenia 2015 komen hier!

Actief sinds 21 Juli 2015
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 5546

Voorgaande reizen:

21 Juli 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: