Zaterdag - Reisverslag uit Kilifi, Kenia van Sara - WaarBenJij.nu Zaterdag - Reisverslag uit Kilifi, Kenia van Sara - WaarBenJij.nu

Zaterdag

Blijf op de hoogte en volg Sara

27 Juli 2015 | Kenia, Kilifi

Zaterdag.

Na een slechte nacht gaat om 5.45 uur de wekker. Pfff denk dat ik 3 a 4 uur heb geslapen! T zal wel komen door de koffie en omdat ik veel te veel heb gegeten gisteren. Precies een uur later gaan we op pad naar het busstation op zoek naar een matatu die ons naar Vitingeni wil brengen. Die vinden we snel en we hebben ook nog een zitplek. De weg naar Vitingeni is slecht en gaat voor een groot gedeelte door een nationaal park waar olifanten leven maar Cocky heeft ze ook nog nooit gezien. Ik ben moe en door het rijden val ik al snel in slaap maar omdat de weg zo slecht is en de bus zo heen en weer gaat sla ik wel 20x met mn hoofd tegen het dak/raam. Allemaal erg vermoeiend in ieder geval! We zien natuurlijk ook geen olifanten (de stukken dat ik wakker was) en na een uur ben ik t ook echt zat dat gehobbel. Aangekomen drinken we eerst een kopje thee met een chapati. Voor 3 thee en 3 chapati's (soort kruising tussen een wrap en een pannenkoek) betalen we 1 euro, het is in ieder geval een goedkoop dorp!

Op het hobbelige en voor het grootste gedeelte grasloze voetbalveld staan 30 meiden. Het zijn meiden uit de omgeving die op hun eigen veld teamleider, ehbo-er, veldleider of aanvoerder zijn. Ze krijgen instructies van 6 meiden die de training vorige week hebben gekregen bij mtg en moeten de training vervolgens ook weer geven aan hun eigen team. Het is leuk om de meiden bezig te zien maar we zijn als drie blanken wel weer de lopende attractie. Ik ben ontzettend moeq maar tegen 12 uur begin ik weer een beetje wakker te worden. We lunchen nog langs het veld (bruine bonen in een zwart zakje, chapati's in een ander zakje, die verscheur je en doen je bij de bruine bonen, dan maak je een gaatje onderin je zakje met bonen en stukjes chapati. Vervolgens zuig je dan door dat gaatje steeds wat naar binnen, was ook voor mij nieuw dit) en dan gaan we weer met de bus terug naar Kilifi. Weer die hobbelige weg en weer mis ik een sportbeha...

Teruggekomen gaan we naar Baroness maar helaas geen wifi. Misschien moet ik eens een andere oplossing gaan zoeken want ben erg weinig online deze reis! Dat is niet erg maar ik ben gewend om regelmatig contact te hebben met thuis en dat mis ik toch wel een beetje nu! Het is inmiddels half 4 en we gaan met zijn drieën naar huis om nog even wat te relaxen. Ik ga wat op bed liggen lezen, Maarten ook maar die zijn ogen vallen al vrij snel dicht en Cocky kijkt naar de televisie waar live te zien is dat Obama spreekt en vragen beantwoord samen met de Keniaanse president Kenyatta. Hij gaat ook in op het gevoelige onderwerp het homohuwelijk waarop de Keniaanse president zegt dat dit helemaal geen issue is in Kenia....

Tegen 6 uur gaan we (Maarten en ik) richting het restaurant Mama Kibiru. We zijn de eerste en ik denk vast na over de tafelzitting. Rita neemt namelijk Antonella mee en die spreekt geen Nederlands en ik wil erg graag met haar bijkletsen. Al snel komt de rest en genieten we weer van veel te veel eten. Het is een gezellige avond en Carel brengt ons thuis. Morgen weer de wekker om half 7 dus ik duik er maar weer op tijd in!

  • 27 Juli 2015 - 19:23

    Rob Michels:

    Hallo Sara,

    Het zijn weer mooie reisverslagen, en je maakt heel veel mee in die paar dagen.
    Wij zijn in Oostenrijk het weer is redelijk, wel hebben wij al heel veel meet de hondjes gelopen.

    Wanneer ga je nu met Peter en Els op safari.

    Nou doe iedereen weer de groeten (ik hoop niet dat de kinderen aan Peter zijn haar zitten want dan blijft er helemaal niets van over).

  • 27 Juli 2015 - 20:35

    Annemiek:

    He Saar,

    Goed bezig weer! Leuk om je verhalen te lezen.
    Het is hier nu echt take-weer, dus ik ben blij dat we over 2 dagen ook gaan :)

    Heel veel succes en plezier verder.

    X

  • 27 Juli 2015 - 20:35

    Annemiek:

    Takke-weer...:)

  • 28 Juli 2015 - 11:26

    Lizzy:

    Wat is mtg sara? ? Leuk man. Je verhalen! ! Veel plezier.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Kilifi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

18 Augustus 2015

Laatste verslag

16 Augustus 2015

Donderdag en vrijdag

14 Augustus 2015

Nairobi

13 Augustus 2015

Mwangaza

12 Augustus 2015

Lunar park
Sara

Mijn verslagen voor Kenia 2015 komen hier!

Actief sinds 21 Juli 2015
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 5563

Voorgaande reizen:

21 Juli 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: